sobota, 20 marca 2021

Tradycyjna Sałatka Warzywna :)

Kochani. Tą sałatkę robiła moja Babcia, robi Mama i Ja również ją robię, tylko trochę inaczej. Dodałam dwa inne składniki i smakuje inaczej. Każdy robi po swojemu. Słyszałam również, że sałatka warzywna jest dobra jeśli warzywa są krojone z Rosołu. Czyli marchew, pietruszka, seler. Ja chciałam przedstawić Wam kochani jak Ja robię. Może ktoś będzie miał ochotę zrobić coś innego, na przykład po mojemu. Udostępniam przepis.

SŁADNIKI:

*4 średnie Ziemniaki

*4 Marchewki

*Pietruszka

*1/4 Selera

*Jabłko

*Por

*3 Jajka

* 4 Ogórki kiszone

Przyprawy:

*Sól, pieprz, musztarda miodowa, śmietana, majonez dekoracyjny.

Na spód wysokiego garnka, układamy marchewki, pietruszkę, seler. Na wierzch układamy umyte ziemniaki. Zalewamy warzywa wodą. Gotujemy do momentu gdy widelec będzie lekko wchodził w warzywa. Następnie wylać wodę i zostawić do ostygnięcia. Ciepłe warzywa obrać ze skóry. Do wysokiej miski pokroić w drobną kostkę, marchew, ziemniaki, pietruszkę, seler, por, jajka. Ogórki, jabłko obrać ze skórki i pokroić również w kostkę. Wszystko posypujemy, szczyptą soli, pieprzu. Dodajemy łyżeczkę musztardy, śmietany i 3 duże łyżki majonezu. Wszystko mieszamy. Przyprawiamy do smaku jak kto woli. tzn. mniej lub więcej soli? 

Sałatka Warzywna dobra jest na wszystkie okazję. Polecam :)





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz